Runāja par sociālo uzņēmējdarbību
Sociālo uzņēmumu skaits Latvijā pieaug. Savienojot šķietami nesavienojamo – biznesu un labdarību, radoši cilvēki un uzņēmumi realizē interesantas un vajadzīgas idejas.
Sociālā uzņēmējdarbība nozīmē ražot preces vai sniegt pakalpojumus ar mērķi risināt kādu sociālu problēmu un radīt labumu sabiedrībai, nevis gūt maksimālu peļņu uzņēmuma īpašniekiem, bet sociālās uzņēmējdarbības veidi, biznesa modeļi, preces un pakalpojumi var būt ļoti dažādi. Uzņēmumi arī var būt lieli vai mazi, bet tos noteikti vieno vēlme, izmantojot biznesa metodes, radīt augstu un tieši sociālo pievienoto vērtību.
Šāds skaidrojums un dažādi viedokļi diskusiju ciklā «Tu un sociālā uzņēmējdarbība – vai vajag?» izskanēja Labklājības ministrijas rīkotā diskusijā, kas notiek valsts lielajās pilsētās, un interesenti tika aicināti uz sarunu arī Valmierā. Pozitīvi, ka informācija bija ieinteresējusi daudzas privātpersonas, nevalstiskās organizācijas, kas ir ieinteresētas plānot uzņēmējdarbību, risinot sociālās vajadzības.
INTERESE par sociālo uzņēmējdarbību pieaug, un iniciatīvām seko atbalsts, – uzsvēra LM Darba tirgus politikas departamenta direktors, Sociālo uzņēmumu komisijas priekšsēdētājs Imants Lipskis, minot dažādus piemērus, kā vislabāk sevi pārstāvēt arī šajā konkurences tirgū. Ārijas Romanovskas foto