Jubilejas gada cienīga dāvana
«Liesma» jau vēstīja par SIA «VTU Valmiera» lielo notikumu — čehu kompānijas «Iveco» sešu un vācu ražotāja «Setra» četru autobusu iegādi pasažieru ērtību un uzņēmuma darbinieku — autovadītāju darba apstākļu uzlabošanai. Tā kā «VTU Valmiera» ir uzņēmums ne tikai Valmierā, bet tā filiāles ir arī Valkā, Smiltenē un Rūjienā, tad divi jaunie, komfortablie «Iveco» autobusi nonākuši arī rūjieniešu rīcībā. Plašāk stāsta Rūjienas autoostas vadītāja ARTA ŪDRE.
Uz SIA «VTU Valmiera» autobusu sāniem rotājas uzraksti, kas vēsta, ka uzņēmumam ir 70 gadi. Vai tikpat ilgi kursē starppilsētu autobusi maršrutā Rūjiena – Valmiera, Rūjiena – Rīga?
Man ir 1931. gada «Rūjienas Vēstnesis», kurā rakstīts, ka Līgo vakarā pie Bukas transporta negadījumā cietis satiksmes autobuss. Tas ļauj domāt, ka jau toreiz mūspusē ir kursējuši pasažieru pārvadātāji.
Pirmie regulārie pasažieru pārvadājumi starp Valmieru un Rūjienu sākās 1946. gada 10. jūnijā. Valmieras apriņķa izpildu komiteja bija noteikusi pasažieru pārvadājumus veikt četras reizes nedēļā 46 km maršrutā ar pieturām Buka, Lizdēni, Rencēni un Oleri. Sabiedriskā transporta satiksmei attīstoties, pieauga iedzīvotāju pieprasījums pēc vietas, kur pulcēties lietus laikā, nopirkt biļetes un iegūt informāciju par maršrutiem un to laikiem. Tā 1955. gada 5. janvārī durvis apmeklētājiem koka namiņā vēra Rūjienas autoosta, sākotnēji saukta par autobusu staciju, bet jaunā, daudz lielākā autoosta Rūjienā ir kopš Atmodas laika, kad to cēla kaimiņi igauņi. Ir nostāsti par to, kā neilgi pirms pārmaiņām iesāktie jaunās autoostas būvniecības darbi pat uz kādu laiku pārtraukti, jo pāri slēgtajai robežai nevarējuši vairs pārvest celtniecības materiālus.
JUBILEJĀ. Rūjienas autoostas kolektīvs 2015. gada janvārī. Rūjienas autoostas publicitātes foto
Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv