Labi, ka tā!

- 24.Janvāris, 2019
Viedokļi
Laikrakstā

Manuprāt, nevienu vienaldzīgu neatstāja nesen televīzijā redzētais sižets par ceļu satiksmes negadījumu uz Rīgas apvedceļa netālu no Rīgas Hidroelektrostacijas (HES), kur pārgalvīgas apdzīšanas dēļ avārijā tika iesaistīts kāds degvielas pārvadātājs un militārā tehnika. Abās lieljaudas automašīnās bija bīstamās kravas: vienā degviela, bet otrā – Igaunijas aizsardzības spēku kravas automašīnā cauri Latvijai vestā munīcija. Par laimi šajā negadījumā necieta ne ar konvoju pavadītā bīstamā krava, ne arī degvielas cisterna, nenotika kaitējums ne videi un ne arī stratēģiski svarīgajam īpašumam – HES, avārijā cieta tikai divi cilvēki. Labi, ka tā! – tovakar atviegloti nopūtās ne viens vien pie televizora un arī notikuma vietā, kur notiekošais diemžēl varēja izvērsties par ļoti lielu traģēdiju.

Pēc TV sižeta intereses pēc mātei guglei pavaicāju: kas tad ir bīstamā krava un kā tā pareizi pārvadājama? Atbildē piedāvātais, nudien milzīgais info apjoms pārsteidza. No izlasītā saprotams, ka par bīstamu uzskata tādu kravu, kas, pārkāpjot bīstamo kravu pārvadāšanas noteikumus vai notiekot ceļu negadījumam, var radīt kaitējumu cilvēku dzīvībai, veselībai vai arī nodarīt ievērojamus postījumus apkārtējai videi vai īpašumiem. Tieši tādēļ bīstamo kravu pārvadājumi pa autoceļiem, ūdeņiem un dzelzceļu ir viena no starptautiski visstingrāk regulētajām transporta nozarēm. Arī Latvijā, kur to regulē gan ES direktīvas, gan arī nacionālie šīs jomas noteikumi. Viss tur salikts pa punktiem un atrunāts līdz mazākajam sīkumam, jo ar šādām kravām uz ceļiem sīkumu nevarot būt. Bet vai visi par to pietiekami zina, vai strikti ievēro likumdevēja prasības?


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru