Kondicionieris gaida vasaru

- 13.Maijs, 2015
Dzīvesstils
Laikrakstā

Pavasaris klāt, tāds samērīgs siltums arīdzan. Un tad jau jāsāk domāt par auto salona papildu atvēsināšanu. Vieglajām automašīnām šim nolūkam ir divas ierīces — vienkāršāko sauc par gaisa kondicionieri, un tas praktiski katram veselam spēkratam jau bāzes komplektācijā paredzēts, savukārt lepnāko un sarežģītāko, kas reizēm pat sava i šoferim, i blakussēdētājam, sauc par klimata kontroli. Jā, mēdz būt klimata kontroles piedāvājums arī otrajā sēdekļu rindā sēdošajiem, taču tas jau būs pavisam kruts auto...

Vispirms nedaudz no vēstures. Kā jau daudzas ekstras automobiļos (šodien  patiesībā tā ir norma!), arī gaisa kondicionieris nāk no Amerikas. Kā ziņo wikipedia, pirmos gaisa kondicionierus automobiļos sākusi lietot kāda Ņujorkas kompānija ASV jau 1933. gadā, tomēr tikai 1939. gadā Packard Motor Car Company tos sākusi saviem ražojumiem uzstādīt masveidā. Pirmos gaisa kondicionierus automobiļiem ražojusi kompānija Bishop&Babcock Co Klīvlendā, Ohaio štatā.

Otrā pasaules kara laikā un arī pirmajos pēckara gados pirmie automobiļi, kurus jau sērijveidā aprīkoja ar gaisa kondicionieriem, arī nāca no Amerikas — Paccard, Cadillac un visbeidzot arī Chrysler modeļi. Celmlaužiem drīz vien sekoja arī Buick un Oldsmobile.

Automātiskā klimata kontrole arī vispirms parādījās ASV ražotām automašīnām, un tas bija 1954. gadā ražots Pontiac.

Tā kā šodien neviens garāžā kondicionieri vai klimata kontroli savam vāģim neremontē, nav lielas jēgas iedziļināties šo iekārtu tehnoloģiskajā uzbūvē, savukārt zināt, kas un kāpēc kaiš jūsu auto gaisa vēsinātājam, ir svarīgi. Par šīm lietām pavisam vienkāršā un, manuprāt, ikvienam auto lietotājam saprotamā valodā Rūcamlapai pastāstīja SERGEJS MATJUŠKOVS no SIA Stars Serviss Valmierā, viņi uzņēmumā ar auto kondicionieriem darbojas jau kādus piecpadsmit gadus un mūsu pilsētā šajā jomā bijuši teju paši pirmie.


Pilno versiju par maksu ir iespējams aplūkot adresē www.news.lv

Komentāri
Pievienot komentāru