Skolas un pirmsskolas skolotāju sadarbība
Kad mācību gads ieskrējies un kārtīgi uzņēmis apgriezienus, ir laiks paskatīties, kā klājas, pavērtēt notiekošo.
Kad mācību gads ieskrējies un kārtīgi uzņēmis apgriezienus, ir laiks paskatīties, kā klājas, pavērtēt notiekošo.
2. februāra pēcpusdienā Valmieras sākumskolā no malu malām saplūda koristi. Vairāki kori, diriģenti, vairāk nekā 200 dalībnieku, lai piedalītos koru nometnē.
Pirmssvētku laiks Valmieras sākumskolas saimei aizritēja kustību, sporta, veselības un arī basketbola zīmē.
Situācija valstī mainās reizēm pat neprognozējami. Visi šie procesi ietekmē arī darbu skolā. 2020. gads nebija no vienkāršākajiem. Izaicinājumi bija uz katra soļa.
Valmieras sākumskolas pedagogu kolektīvs ir profesionāls, stiprs, dzīvīgs un darbīgs. Katru brīdi notiek izzināšana, vērtību saglabāšana un virzība uz priekšu. Ņemot vērā pārmaiņas izglītības sistēmā valstī, arī skolā jūtama jaunā dvesma, bet ne tikai šajā mācību gadā, krietni vien agrāk, kad notika intensīvas mācības par jaunajām kompetencēm, esot vienai no Latvijas pilotskolām.
Kamišibai (kami – papīrs, šibai – teātris) attēlu teātra dzimtene ir Japāna. Pagājušajā piektdienā Valmieras integrētajā bibliotēkā, pulcējot logopēdus, stāstniekus, bibliotekārus, skolotājus, izglītības iestāžu vadītājus, notika projektā Papīra teātris Kamišibai jeb skolēni bērniem un stāstnieks pa vidu veidotā komplekta atvēršanas svētki. Japānā sakņotā tradīcija tagad dzīvo arī pie mums!
Logopēdu metodiskā apvienība sadarbībā ar Vidzemes reģiona Iekļaujošas izglītības atbalsta centru un Valmieras Izglītības pārvaldi 6. novembrī rīkoja kursus logopēdiem «Sistēmiskā domāšana un runas attīstība».
11. maijā tālākizglītības kursus pabeidza logopēdi, speciālie pedagogi un pedagogi, kas strādā ar bērniem, kuriem ir mācīšanās traucējumi. Šoreiz Gulbenes novadā iepazinām komandas darba principus un pasākumus, veidojot kvalitatīvu korekcijas procesu, tā palīdzot bērniem pārvarēt mācīšanās grūtības, valodas un runas traucējumus.
Mēdz teikt: «Ir labi, ja tev ir kāds, kam uztaisīt otru tējas krūzi.» Pie logopēdiem noteikti varam ciemoties ne tikai uz tasi tējas, bet arī apspriest darba jautājumus, jo labprāt dalāmies pieredzē, prezentējot savus materiālus, kurus izmantot valodas un runas korekcijā.
Logopēdu ieteikums veidot seminārus, kas veltīti atsevišķām valodas un runas traucējumu grupām, guvis lielu atsaucību. Decembrī pārrunājām par skaņu S, Z, C, DZ izrunas traucējumu korekciju: kādus artikulācijas vingrinājumus izvēlēties, kā ieinteresēt bērnus apgūt svelpeņu pareizu izrunu un noturēt viņu uzmanību, kā nodarbībās izvēlēties interesantus un progresīvus mācību materiālus. Ar savu pieredzi dalījās logopēdes Vineta Ragēvičiusa, Iveta Freimane, Egita Apša, Līga Miķelsone, Ieva Želve, Sanita Puriņa, Arnita Adata, Zina Matisone, Daila Auzniece, Dace Sprince, bet Lija Ābele norādīja interneta vietni ar vērtīgu materiālu skaņu un burtu apguvei.