Izbrīnu tas neizsauc, jo muļļāšanās, kautrība, nekonkrētība un šaubas jau kuro gadu skolotājus uztura veselīgā stresā kā pēc skolas gada, kad nav skaidrs, kas viņus sagaida rudenī, atgriežoties skolā pirms jaunā mācību gada sākuma. Tiesa, sākot jau ar jaunā pedagogu darba samaksas modeļa aprobāciju vairākās Latvijas skolās, pārmaiņas izglītībā ir tā kā sākušās un dažādās sanāksmēs un sarunās pieņemas spēkā. Tomēr neskaidrību ir ļoti daudz, par kurām stingri iebilda un turpina to darīt gan paši pedagogi, gan viņu arodbiedrība, jo attiecīgās ministrijas ierēdņu apgalvojumam, ka pedagogi no jaunā modeļa būs tikai ieguvēji un pat saņems labāku samaksu par darbu, un arī par pienākumiem, par kuriem līdz šim viņi nesaņēma neko vai tikai grašus.